Blog

Trendy a náměty v oblasti investování, aktuální vývoj na trzích, analýzy, komentáře, rozhovory, zajímavosti…

Vladimír Jaroš: Pokud bychom projektu nevěřili, neinvestovali bychom do něj

Již několik měsíců společnost WOOD & Company, přední investiční skupina ve střední a východní Evropě, vyvíjí novou robo-advisory platformu pro český trh pod názvem Portu. „Je to nový koncept, který už ale prokázal svůj potenciál v zahraničí. Je to něco, co na českém trhu chybí.“ říká Vladimír Jaroš, generální ředitel a partner WOOD & Company.

Představte nám prosím WOOD & Co. Čím se společnost zabývá?

WOOD & Company je přední investiční skupinou ve střední a východní Evropě, která byla založena roku 1991 v Praze. Od té doby se rozrůstá po regionu a oslovuje investory z celého světa. Již přes 25 let se společnost zaměřuje na poskytování vysoce kvalifikovaného poradenství při obchodování s cennými papíry a v oblasti investičního bankovnictví. WOOD je součástí nejen české burzy, kde tvoří 40% trhu, ale i mnoha dalších burz. Služby nabízíme z kanceláří v Praze, Bratislavě, Budapešti, Varšavě, Londýně, Miláně, a New Yorku.

Čím je společnost výjimečná?

Svou dlouhou historií a zkušenostmi. Provedli jsme jedny z prvních M&A (z anglického Mergers&Aquiitions znamenající Fúze a akvizice, pozn. red.) a transakcí v investičním bankovnictví v regionu. Naše obchodní platforma byla první v regionu and zůstává tou nejlepší. Zároveň máme jednu z největších síti prodejců v regionu pokrývající jedinečně rozmanitou skupinu investorů. S kancelářemi po celém světě máme nadnárodní perspektivu a máme informace o dění v celém regionu.

Proč jste se rozhodli rozjet projekt Portu?

V únoru nás s nápadem oslovil Radim Krejčí. Již nějakou dobu jsme si pohrávali s myšlenkou retail divize, ale nikdy jsme se k tomu nerozhoupali. Bylo spousta jiné práce navíc naše expertíza není retail. Ale s Radimem a jeho návrhem robo-advisory najednou celý koncept začal dávat smysl, a my cítili, že máme co nabídnout a čím přispět. Prostě to celé začalo do sebe zapadat.

Proč si myslíte, že bude Portu úspěšné?

Je to nový koncept, který už ale prokázal svůj potenciál v zahraničí. Je to něco, co na českém trhu chybí. Zároveň věřím lidem, kteří mají projekt na starosti. Je to skupina mladých a talentovaných lidí, kteří s podporou WOOD & Co. budou schopni uvést ho úspěšně do života.

Věříte projektu?

Určitě, pokud bychom projektu jako společnost nevěřili, neinvestovali bychom do něj.

Věříte mu i vy osobně? Jak moc jste do projektu osobně zapojen?

Já jsem z projektu nadšen a mám od něj velká očekávání. Projekt sleduji. Ať už osobně na schůzkách s týmem nebo skrze zpětnou vazbu od zaměstnanců z WOOD & Company, kteří pomáhají Portu.

V čem vidíte slabiny produktu?

Jako vždy když přinášíte na trh nový produkt, existuje riziko, že ho veřejnost nepochopí, nepřijme.

Nebude Portu konkurovat vašim aktuálním službám?

Ano i ne. Určitě jsou nyní klienti, pro které bude Portu vhodnější než naše aktuální nabídka. Vždy respektujeme zájmy klienta, a proto se nebudeme zdráhat jim Portu nabídnout, přestože to může pro nás znamenat nižší fee. Na druhou stranu nám to otevře dveře ke spoustě nových klientů, které bychom bez Portu nikdy nebyli schopni oslovit.

Máte jako WOOD připraveny další „retail“ projekty?

Ano, máme určité možnosti, kam se dál posunout. Pokud se prokáže, že projekt je životaschopný, dáme o sobě vědět.